Eerste week Thailand - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Jody Rijsewijk - WaarBenJij.nu Eerste week Thailand - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Jody Rijsewijk - WaarBenJij.nu

Eerste week Thailand

Blijf op de hoogte en volg Jody

23 September 2015 | Thailand, Sukhothai

Hoii allemaal,

Tijdens mijn (onze) rondreis door Zuidoost-Azië wil ik via deze blog jullie graag op de hoogte houden van onze avonturen/ervaringen die wij hier meemaken.

17 september
De grote dag was aangebroken en het avontuur zou beginnen. Helaas liep alles al meteen anders dan gepland... Het lukte niet om in te checken. de luchtvaartmaatschappij wilde een bewijs hebben dat wij binnen 30 dagen het land zouden verlaten. Zij vonden ons Vietnam visum niet voldoende. Als een speer zijn we opzoek gegaan naar een last minute ticket van een bus/vliegtuig. Uiteindelijk na heel veeeeel stress konden we 15 min vóór het sluiten van de check-in nog nét mee met het vliegtuig :). We hadden namelijk op het nippertje een vlucht geboekt naar Laos (die we ws niet gaan gebruiken). Hierdoor kan ik straks wel zeggen dat ik ooit in mijn leven mijn vlucht 'gemist' heb haha.

in het vliegtuig naar Frankfurt ontmoette we 'Eelke' en zij ging ook backpacken door Zuidoost-Azië. Heel toevallog vliegt zij ook op dezelfde datum als ons terug. Deze vlucht had  een halfuur vertraging. We hadden maar anderhalf uur overstaptijd in Frankfurt voor onze vlucht naar Bangkok. Toen we waren geland zei de piloot dat alle vluchten vertraagd waren en iedereen makkelijk zijn overstap kon halen. Nou mooi niet dus... Uit het vliegtuig stond een man ons al op te wachten met een bordje 'Bangkok'. We moesten snel met z'n 7e in een privé busje naar de gate (onze vlucht had blijkbaar geen vertraging).

18 september
Aangekomen in Bangkok heeft nooit meer iemand naar ons ticket gevraagd waardoor we konden aangeven dat we het land zouden verlaten binnen 30 dagenen kregen gewoon ons visum. We hebben de metro gepakt met de locals. We werden meteen uitgelachen, want we waren opzoek naar de rails waar de metro op zou aankomen. Maar die zat achter een glazenwand die je niet kon zien.
We stapte uit bij Phaya Thai en pakte samen met twee duitse jongens (Sebastiaan & Benedikt) een taxi naar Koh san road. Dit was meteen onze kortste taxi-rit ooit. We hadden met moeite alle 4 de backpacks in de kofferbak gekregen. Vervolgens reed hij weg en weigerde om de meter aan te zetten. Als een taxi die niet doet, dan kun je ervan uitgaan dat je wordt opgelicht. Dus zijn we snel na 10 meter uitgestapt en hebben een nieuwe taxi gepakt die de meter wel aan heeft gezet. In de avond hebben we voor het eerst een 'tuk tuk' ervaring gehad. Wauw wat rijden die hard.. En zijn we een tempel gaan bekijken (staande Budha), hier was een speciale ceremonie aan.de gang waar ook de koning naartoe kwam. Ook hebben we drankjes gedaan met de twee duitse jongens uit de taxi en hun twee duitse vrienden (Alex & Lucas). We hebben meteen in de nacht een echte thaise regenbui gezien, dat was een uurtje flink wat regen! Een goede reden om te blijven zitten met onze drankjes :)

19 seprember
We zijn naar een ceremonie geweest in een tempel. Het was het begin van een  bepaald 'feest' in Thailand. Er werd gebeden, monnikken kregen cadeau's en er werd gegeten. Erg indrukwekkend tussen de locals, we waren  de enige toeristen daar en werden meer dan welkom geheten.
Vervolgens gingen we naar de floating market (althans dat dachten we..). Hier zijn we voor het eest erg afgezet. We betaalde soieso veel te veel en hebben maar liefst één bootje gezien in een uur tijd.. Maar ondanks dat hebben we wel genoten van de bijzondere huizen langs het water. Vervolgens zijn we nog.tempels gaan bekijken. In de avond verdiende we wel een massage. Ik koos voor de nek, schouder en rug massage. Wow wat hebben die thaise vrouwen kracht in hun handen en ze heeft me goed gekraakt...
Vervolgens zijn we met onze duitse hostel buren van turkse afkomst (Emre & Mustafa) en een engels meisje (Sophia) naar de skybar gegaan waar de film ' The hangover II' is opgenomen. Wat een prachtig uitzicht was dat!

20 september
We hebben vroeg in de ochtend van 7 tot 12 een fietstocht gedaan van  Koh van  Kessel. Hierbjj zijn we door Bangkok gefietst o.a. door chinatown, langs de locals, meest smalle paden getrotseerd boven het water en langs lokale marktjes. Ik.moet zeggen dst het soms best eng was! Ook hebben we tijdens deze fietstour een boottocht gemaakt in een thaise longtailboot en met z'n alle écht thais gegeten. Vervolgens hebben Puck en ik nog wat tempels bezocht en wat gedronken met de duitse hostelburen en het.engelse meisje.

21 september
Rond 12 uur in de middag zijn we vanuit Bangkok vertrokken naar Ayutthaya. We zijn met de bus gegaan en kwamen rond half 3 aan. We hadden nog geen hostel geboekt en gingen dus opzoek. We hebben geslapen bij tony's palace. Er was een zwembad (heeeerlijk) en super leuke live muziek in de avond. We deden om 4 uur meteen een boottour langs drie tempels en ontmoette hierbij: Bart (NL), Suze (NL) en Emma (Australië). In de avond hebben we met z'n alle gezwommen, gegeten en wat gedronken. Bart en Suze pakte deze avond de Nachttrein naar Chiang Mai. Misschien dat we elkaar daar opnieuw ontmoeten. In het Tony's palace hostel zaten.wel erg veel muggen. Hierdoor heb ik zelfs mijn eerste muggenbuld ooit gekregen :(. Maar tot nu toe is het daar ook bij gebleven en heb ik vergeleken met Puck nog erg geluk.

22 september
We besloten het vandaag een beetje rustig aan te doen en hebben lekker in het zwembad gezeten. Helaas werden we wel vaak lastig gevallen door een thaise man waarvan we de avond ervoor van zijn vriend ookal steeds bier aangeboden kregen. Hij liet het personeel steeds dingen aan ons vragen. Het was ook wel grappig, maar hij wist niet van ophouden en bleef zeggen: "beautiful, i love you etc".

Na het zwemmen hadden we met Emma (australië) een tour geboekt met een tuk tuk die ons langs verschillende tempels/ruïnes bracht in Ayutthaya. Dit hebben we gedaan van half 4 tot half 7 en het was prachtig. We waren net optijd gestopt, want toen kwam er een enorme bui aan en hebben wij samen met Emma nog gegeten. Emma pakte om 9 uur de nachttrein.naar Chiang mai (zien we daar ws ook nog). Wij pakte om 10 uur een tuk tuk naar de bushalte om vanuit daar om 11 uur de nachtbus te pakken naar Sukhothai. We moesten nog even wachten bij het hostel en hebben nog zitten kletsen met Jérémy (belg, praatte frans). We hadden alvast een hostel geboekt, aangezien we om 6 uur in de ochtend in Sukhothai zouden aankomen.

23 september
De nachtreis in de bus was goed bevallen met alleen maar locals. Alleen we kwamen zelfs al om 5 uur in de.ochtend aan i.p.v. 6. Ons geboekte hostel was nog dicht en we dachten dat het nog wel een paar uur ging duren voordat de receptie open ging. Maar opeens rond kwart voor 6 gingen de rolluiken omhoog en mochten we voor 100 bath (2.25 euro) meer al in-checken en konden we nog zelfs even slapen. In de middag zijn we naar her historische national park gegaan en hebben prachtige ruïnes bekeken.

Morgen vertrekken we waarschijnlijk naar Chiang Mai! Hopelijk heb ik het een beetje beknopt kunnen houden en heb ik jullie een idee kunnen geven van onze eerste dagen hier in het prachtige Thailand.

• 23 September 2015 - 15:31

Marleen Van Esch:

Super leuk om te lezen wat jullie allemaal al hebben gedaan en gezien! Het klinkt allemaal echt super!! Deze 3 maanden gaan echt geweldig worden! Heel veel plezier vriendinnetjes! xxxxxx

• 23 September 2015 - 15:52

Yvonne (oma):

Geweldig wat jullie daar mee maken .volgens mij wel erg vermoeiend. Laat je in het vervolg niet meer
    bedonderen. Kijk goed uit en nog veel plezier. Xxx

• 23 September 2015 - 15:59

Betty Brocken:

Leuk om alle avonturen te lezen! En van alles leer je weer

• 23 September 2015 - 17:06

Gerion:

Ha Jody, wauw, wat een ervaringen al. Met plezier je verslag gelezen. Zo ontmoet je veel leuke mensen. Geniet ervan.
    Lieve groetjes Guus en Gerion.

• 23 September 2015 - 17:36

Barry:

Super!!

• 23 September 2015 - 20:23

Mariette:

Heel leuk jody om zo te horen wat jullie allemaal zien en beleven, geniet van al het moois op jullie reis, maar doe vooral voorzichtig!!! Lieve groet X

• 24 September 2015 - 00:06

Daisy:

super leuk sis!!! Doe Puck de groetjes van me en heb samen nog veel plezier! Ik vertrek morgen helaas alweer naar huis☔️

• 24 September 2015 - 12:09

Joop Van Venrooy:

hoi jody
    leuk iets van je te horen
    zo als we konden lezen heb je al veel gedaan maar dat moet ook want voor jou zijn de honderd dagen gouw voor bij
    ook leuk dat je al mensen ontmoet hebt die de zelfde reis gaan maken als jullie
    nou jody we hopen dat het zo gezellig blijft maar dat zal wel daar zorg jij wel voor
    geniet van je volgende dagen en hoop weer gouw iets van je te horen
    gr sjaan en joop XXXX